ביום שישי 26.7.24 בשעה 11.00  |  נעילה  30.8.24

התערוכה "הכולל" - תערוכה קבוצתית, אוצר: יהודה ירחנייב. "רוחות הזמן" של האמנית בלהה בריינס, אוצר: רוני ראובן. 
המיצב "עָיּוּנִּי" של האמן עודד חוברה, אוצר: רוני ראובן.
קיר האמן "יום אחד רגיל על פני האדמה" של רועי כשר, אוצרים רוני ראובן ובשמת הראובני זאבי 

הכולל-אפרת גולדברג

הכולל-אפרת גולדברג

התערוכה "הכולל" באוצרותו של יהודה רחנייב שם התערוכה זהה לשם של הקבוצה, אותה מנהל רן טננבאום יחד עם גיא אביטל. התערוכה חושפת מגמות אמנות חדשות שטרם נראו בשדה האמנות הישראלי. האמנים המציגים, הם אמני הכולל מתקופות השונות, יחד הם מציגים עבודות צבע, הנעות בין צמצום צבעוני, לעושר אצילי. צבע משמש ככוח מניע לחיפוש פנימי, כמנגינה המבשרת את רוחו של האדם החופשי.

התערוכה אינה עוסקת במחשבות פילוסופיות של המאה העשרים או בצמצום מחשבתי היוצר עימות בין האנשים והתרבויות השונות כי אם בתחושת בטן ישירה תלוית מקום וזמן.

תערוכת הכולל, מציגה את מהות החיים, את מה שחשוב באמת. תערוכה המבקשת לעורר באדם את כוחות ההשראה הטמונים בעמקי נשמתו ומבקשים לבוא לידי ביטוי בתקופה של חוסר ודאות. גיא אביטל, רן טננבאום, פנינה ביגץ, אפרת גולדברג, יעל גרנוולד, רות גרסר, טניה הפטל, ורד הקרט, משה זיידלר, תמר לרנר, ענת מנדלר, מוניק נחמיאס, אודרי מסאס, יעל מרגולין, שירי משה מלמד, דפנה ספקטור, ענת עופר, גלית פורמן אלפרט, מירב פיקרסקי, אברהם פרחי, צביקה פרידמן, סימה קירשנר, אורלי קסלר, מיכל רש, יעל שור, רעיה שלו, מרב שרף.



רוחות הזמן-בלהה בריינס

רוחות הזמן-בלהה בריינס


התערוכה "רוחות הזמן" של האמנית בלהה בריינס באוצרותו של רוני ראובן התערוכה עוסקת במשמעות של הרגע בזמן בר חלוף. עלה שזה מכבר נשר מהעץ, יבש, מתפורר, נענה לרוחות הזמן. בלהה בציוריה ההיפראליסטים קולטת את הרגע בטבע, צמיחה לצד קמילה, קוצני לעומת הרוך המולבן, מרחבים אין סופיים ומבטים מיקרוסקופיים על מראות הנעלמים מן העין. עבודות המתארות לפרטי פרטים ומחדדות את מבטו של הצופה אל הנסתר. אבקניו של ההיביסקוס החושני, העלה ששינה את צבעיו בסוף דרכו וסימנים של חיים בתחילתה של דרך. לובנם של עלי הגפן הרכים וקוציו הדוקרנים של פרי הדרקון, מקורו המבליח של פרח גן העדן ואצטרובלים באפור על קרקע מוצקה. בלהה קולטת מצבים של שגרה ומעניקה להם חשיבות ומשמעות.




עיוני- עודד חוברה

עיוני- עודד חוברה


המיצב "עָיּוּנִּי" של האמן עודד חוברה באוצרותו של רוני ראובן פסלים בהם העיניים הן נקודת המוקד והעין היא רמז סמלי או פיגורטיבי מצביעה על חשיבות התבוננות עמוקה בעולם ובזולת. עיניים ענקיות מאפשרות לדמיונו של הצופה לשרטט פנים אנושיות מונומנטליות כנקודת מוצא, כשהעיניים הענקיות בוהקות מתוכן. העיניים הללו, שנראות כמעט מוזרות, מעוררות תחושה של דריכות ומסתוריות. נוכחותן באה לידי ביטוי כיער של עיניים גדולות ומביטות לצופה ישירות, מעוצבות בחופשיות ובקווים גיאומטריים מרובים בגוונים עזים במלוא יופיין. טיפות הנדמות כמו דמעות קפואות אשר יוצאות מזוויות העיניים, שמרמזות על ייסורים, על תבונה וחוכמת חיים, ומביטות הלאה אל העולם שמעבר לכותלי הגלריה. עבודות המבקשות לייצג מנעד רגשות הבאים לידי ביטוי באמצעות העיניים.


יום אחד רגיל על פני האדמה-רועי כשר

יום אחד רגיל על פני האדמה-רועי כשר


קיר האמן "יום אחד רגיל על פני האדמה" של רועי כשר באוצרותם של רוני ראובן ובשמת הראובני זאבי רועי, בן כפר גלעדי, מנציח במצלמה פשוטה את שגרת יומה של פלוגת המילואים בה הוא משרת.
פעולות יומיומיות, משימות שגרתיות, ספלי קפה וסיגריות, המקפלים בתוכם את השגרה של שירות המילואים. במהלך המלחמה בעזה שהחלה בשבעה באוקטובר הפכה מצלמתו לכלי טיפולי-תיעודי ובאמצעותה עבר תהליך פוטו תרפויטי שהלך והתגבר. רועי השתמש במצלמת כיס המאפשרת הדפסה מידית על נייר קבלות, ולוכדת את הרגעים בפורמט פתק קטן בשחור לבן.
במהלך המלחמה צילם רועי למעלה מאלף צילומים, שאת חלקם העניק לחבריו לפלוגה, וכך הפך את הרגעים למשהו ממשי שאפשר לאחוז, לשמור ולזכור.



גלריה הסדנה לאמנות, יבנה | כתובת: שדרות דואני 25 יבנה
מנהל :רוני ראובן  | 08-9422458 | 
Roni@yavne.matnasim.co.il