אוצרים: מוטי הררי ונילי ססלר


אן גלסרוט, גלריית בורג' בנימינה

אן גלסרוט, גלריית בורג' בנימינה


אן גלסרוט הינה פורטרטיסטית המתחקה שנים אחרי דמותה המורכבת והנוקבת של רונית אלקבץ ז"ל (1964- 2016). 

בראיונותיה לתקשורת הזכירה אלקבץ את רצונה "למצוא את הפנים הרבות שבתוכנו", וכבאמנה אמנותית מתחייבת "לערוך מסע של חשבון נפש בזמן". 

אן מעידה שהעיסוק בדיוקנה של רונית הינו מסע אחר פתרון סודות קסמה, והאניגמות הרבות החשופות והנסתרות שבדמותה. 

אלקבץ שחקנית, במאית ותסריטאית, נחשבת לאחת השחקניות הגדולות בקולנוע הישראלי, שככבה גם בקולנוע הצרפתי ובתיאטרון. היא מעולם לא למדה משחק, ותלבושותיה הייחודיות הפכוה גם לאייקון אופנה. 

לציון עשר שנים להענקת עיטור אבירת הלגיון הצרפתי לרונית אלקבץ נבחרה סדרת עבודות אשר ינסו לעסוק בדמותה רבת הפנים והאניגמטית של רונית אלקבץ. 

אן גלסרוט היא בוגרת האוניברסיטה העברית, בעלת תואר שני מאוניברסיטת סורבון ותואר ד"ר לספרות צרפתית מ- NYU. במסגרת עבודת הדוקטורט עסקה ב"פרובלמטיקה של הנשים", בכאב הלא קונבנציונלי, המשויך לשוליים. 

הגדרתה העצמית  כאזרחית העולם ופמיניסטית פגשה את היופי המרתק של רונית ועורר את התעניינותה בפנים הרבות שלה- הנשיות,  החייתיות, התשוקה, הזעם, האהבה, אהבת האם, אם כל הכאבים. 

הזמן הוא זמן טוב נכון לחקור את הפנים הרבות של רונית, של כולנו.


אן גלסרוט, גלריית בורג' בנימינה

אן גלסרוט, גלריית בורג' בנימינה




גלריית הבורג', דרך הבורג', בנימינה גבעת עדה

שעות ביקור: ימים א'-ה' 9:00-14:00

הכניסה חופשית


גלריית הבורג' הייחודית בבנימינה ממוקמת בתוך אתר היסטורי מרהיב לשימור. מדובר בחאן דרכים עתיק, שהוא שריד התיישבות עוד מימי הרומאים. בתוך החאן הגלריה מארחת תערוכות מתחלפות הנבחרות בקפידה ע"י האוצרים נילי ססלר ומוטי הררי. הכתלים עליהם מוצגת האמנות הם שרידים עות'מניים וצלבניים, בני מעל 250 שנה.