שיח גלריה: 29.6.24 , 12:00 נעילת התערוכה:  20.7.24

אוֹצרת: מיכל ניב
אמנים משתתפים: אלי קופלביץ, אפרת אייל, זהר אלעזר, זוהר גוטסמן, חיימי פניכל, טל פרנקל אלרואי, יעל הרניק, כרים אבו שקרה, לילך רז, מאיה ויינברג, משי קופלביץ׳, פאטמה שנאן, קטיה איזבל פילמוס


התערוכה עוסקת בנקודות מבט או פעולות המשבשות את תפיסות הזמן והמרחב, ומציעות טריטוריות וטווחי פעולה חדשים ולעיתים חתרניים בתוך הזמן או במרווחיו.

פאטמה שנאן, קלאס, קרדיט צילום האמנית

פאטמה שנאן, קלאס, צילום: פאטמה שנאן


רוחות פרקים כוללת עבודות של 13 יוצרות ויוצרים משדה האמנות העכשווי. מוצגות בה עבודות ציור, צילום, פיסול, זכוכית, טקסטיל, שירה ווידאו, שנוצרו בתקופות זמן שונות ולאורך משכי זמן משתנים. העבודות משקפות, כל אחת בדרכה ובזמנה, משהו מחרדת הזמן האוזל, אך גם מהתחושה שהזמן כמו עצר מלכת ואת רוחות הפרצים המאפיינות את פרק הזמן הנוכחי. מתוך פעולות שיבוש שעושים היוצרים במרחב ובזמן, בסחרור התנועות בין הזמנים, בין הפרצים, נחשפים רבדים חדשים של רוח וחומר, המנכיחים את היותנו זמניים, אך גם את יכולתנו להיות בו-זמניים.

כרים אבו שקרה, קרדיט צילום האומן

כרים אבו שקרה, צילום:  כרים אבו שקרה


השאיפה לנוע באופן חופשי במרחבי הזמן ולערער על מהלכו המכוון קדימה והלאה, ולצידה המתח המובנה בניסיון ללכוד את בבואתו של הזמן, משתקפות במהלכי היצירה של היוצרות והיוצרים בתערוכה. העבודות המוצגות מבקשות לשכתב פרקים בזמן באמצעות חומר וצורה – לפרק או אפילו לפורר ואז לנסח מחדש את הזמן וחלקיקיו, לכאוב את מכאוביו, לחתור תחתיו, ומתוך כל אלו להציע אלטרנטיבה לסדר הקיים.

טל פרנקל אלרואי, המדרגות של דודה לוטי קרדיט צילום האמנית

טל פרנקל אלרואי, המדרגות של דודה לוטי קרדיט צילום: טל פרנקל אלרואי

פתיחה חגיגית: שבת ה-8.6.24, 12:00 
מקום: גלריה גבעת חביבה לאמנות, מועצה אזורית מנשה.
שעות פתיחה: א'-ה' 9:00 – 16:00, ו' 11:00 – 13:00, שבת 10:00 – 14:00 אוצרת התערוכה: מיכל ניב אוצרת ראשית: ענת לידרור
שיח גלריה: 29.6.24 , 12:00 נעילת התערוכה:  20.7.24
https://www.artcenter.org.il/cgi-webaxy/item?draftingwindsheb

הזמנה_'רוחות פרקים' תערוכה קבוצתית