אוצר: יונתן הירשפלד 

שיח גלריה: שבת 5.10.24 בשעה 11:00

נעילה: 19.10.2024



רונה פרלמן, אבן חול, צילום: לנה גומון

רונה פרלמן, אבן חול, 

צילום: לנה גומון 


בימים אלה מוצגת בבית האמנים ת"א ע"ש יוסף זריצקי, תערוכתה של האמנית רונה פרלמן, העוסקת באחדות ובנפרדות שבחיים ובאמנות. פרלמן, ילידת 1988, ניגשת לנושאים כבדי משקל כמו אם ותינוק, ומחברת את יצירותיה לתחושות עוצמתיות שעוטפות את חיינו. 

הציורים והרישומים של פרלמן משקפים חופש יצירתי נדיר. היא מודעת להיסטוריה האמנותית, אך אינה כבולה אליה. כציירת, היא מצליחה לאחד בין נושא ורקע, להעניק לצופים תחושה של שלמות בתוך כאוס של נפרדות. בכך, היא משקפת את הלבטים האנושיים, את המאבק היומיומי למצוא אחדות בתנאים משתנים, במיוחד על רקע המציאות הנשמטת תחת רגלינו.


רונה פרלמן, אבן חול, צילום: לנה גומון

רונה פרלמן, אבן חול, 

צילום: לנה גומון 


בעבודתה, פרלמן עוסקת באמהות, לא רק כתופעה פיזית אלא כהוויה רגשית ורוחנית. היא לוקחת את הצופה למסע בין דימויים של אהבה, פחד וכאב, ומזכירה לנו את החשיבות של קשרים אנושיים, במיוחד בימים בהם בני משפחה נאלצים להתמודד עם האימה, חוסר הוודאות וחוסר השליטה. לא ניתן להתבונן בציורי ההנקה ודימוי האם והתינוק מבלי לחשוב על כפיר ואריאל ביבס, הנמצאים עדיין בשבי החמאס, כמו גם הוריהם ורבים אחרים. 

הציורים שלה מצליחים לעקוף את המפרק של התבונה, וליצור חוויית התבוננות עמוקה יותר — חוויה שיכולה לסייע לכל מי שחי במציאות של חוסר וודאות. ההרגשה היא שהאמנות שלה מציעה מקום לתחושת אופטימיות, כוח וחוסן, בדיוק כשאנחנו זקוקים לכך ביותר.


רונה פרלמן, דיוקנה של נעמי בת 3, צילום: רונה פרלמן

רונה פרלמן, דיוקנה של נעמי בת 3, 

צילום: רונה פרלמן

 

רונה פרלמן, אם כן, לא רק מציגה אמנות; היא מציגה חוויה. תערוכתה אינה רק מסע אישי שלה, אלא גם קריאה לקהל לחשוב על ערכים כמו אחדות וזיקה אנושית, בעידן שבו הם עלולים להרגיש מאוימים. בכך, התערוכה מהווה לא רק חגיגה של יצירתיות, אלא גם הזדמנות לחשוב על משמעות הקשרים שלנו. האמנות של פרלמן מצליחה להחיות את התחושות הללו וליצור חיבור בין הלבבות.

רונה פרלמן, אבן חול, צילום: לנה גומון

רונה פרלמן, אבן חול, 

צילום: לנה גומון 


הכניסה חופשית
בית האמנים על שם זריצקי,
כתובת: אלחריזי 9, תל אביב-יפו
טלפון: 03-524-6685
https://artistshouse.org.il
שעות פעילות:א’ – סגור ב’-ה‘ 10:00 – 18:00
ו’ 10:00 – 13:00 שבת 11:00 – 14:00

לשאלות נוספות: רונה פרלמן – 050-2291005