אווה לנסקה, מגדל פרישמן תל אביב  Eva Lanska Forever young  Marilyon Monroe

אווה לנסקה, מגדל פרישמן תל אביב  ,Eva Lanska, Marilyon Monroe

אווה לנסקה, אמנית והאוצרת הראשית של  THE L GALERY (שתפתח בספטמבר הקרוב באחד העם תל אביב), היא דמות מכובדת ומוכרת בתחום האמנות, הידועה במומחיותה הכפולה כאמנית וידיאו פורצת דרך וכאספנית אמנות קפדנית.

בתערוכה החדשה Forever young  המציגה בימים אלה, בתל אביב, חוקרת אווה את טבע הזמן. בשלוש הסדרות המוצגות בתערוכה המחברת עוסקת בבעיית הזמן דרך עדשת האדם, העלילה והמקום. המחברת מתמקדת באינטראקציה בין זמן פיזי לזמן סימבולי, זמן ומשמעות, והקשר בין הזמנים, הנתפסים כבלתי נפרדים ובעלי אקסטרטוריאליות.

באוסף מוצגות כ20 עבודות בהן אווה משתמשת בטכניקת מדיה מעורבת, שבה היא מחברת את העבר, העתיד וההווה ביצירה אחת. בשילוב עבודותיה עם יצירות המאסטרים הפלמיים מהתקופה 1560-1660, אווה מדגישה את הרלוונטיות של ציורים עתיקים באמנות המודרנית, כשמושג הזמן  אינו שולט ביצירות מופת. בנוסף, הקולאז'ים שלה בנושא יצירותיו של ליאונרדו דה וינצ'י ורפאל בסדרת "דואל" , יוצרים משמעויות  ומעלים שאלות חדשות.

כל שלוש הסדרות מחוברות על ידי הנושא המשותף של חדירות הזמן האמנותי. בכל העבודות רואים רקע, שבו מתבטאת אמנות ממאה אחרת, הנוכחת באופן בלתי נראה בכל יצירות האמנות הוויזואלית או הפלסטית שמקיפה אותנו.

בסדרה  Forever young חוקרת  אווה את הזמן דרך העדשה האנושית, והיא מוקדשת לתופעת הגיבורים שעוברים ממרחב הזמן הפיזי למרחב הזמן הסימבולי. המגבלות של זמן ומרחב מבוטלות כאשר האדם, ההופך לסמל, נתקע בנצח ומתרבה במרחב בתכונתו החדשה. בין התמונות בסדרה זו : מרלין מונרו, הרבי מלובביץ, המלכה אליזבת, אנה פרנק ועוד         


אווה לנסקה, מגדל פרישמן תל אביב   Eva Lanska, Forever young, Mona Lisa

אווה לנסקה, מגדל פרישמן תל אביב   Eva Lanska, Mona Lisa


הסדרה "בלרינות" חוקרת את בעיית העלילה דרך התמודדות וקישור שני קטבים בקבלה הדדית ואהבה. הפולריות של העולם מתנגדות זו לזו ברמה אחת ומתאחדות ברמה אחרת, מה שמהווה את האנרגיה והיופי של הקיום. בסדרה כ-5 עבודות מרהיבות וביניהם ניתן למצוא את תמונת הבלרינה המפורסמת בשילוב המונה ליזה

הסדרה "שוק הפשפשים" חוקרת את טבע המקום והזמן של דברים. חפצים ישנים יוצאים ממקומם המקורי וצוללים אל תוך מרחב הכאוס של שוק הפשפשים. חלקם חוזרים למרחבים מסודרים של בתים, אך כבר כדברי מוזרות, וכך מקבלים משמעות חדשה לקיומם. אווה לנסקה , יצרה את העבודות על בסיס צילומים אומנותיים, שלה בשוק הפשפשים ביפו כ 10   עבודות אומנות מרהיבות המבוססות על צילומים אותנטיים שעברו עריכה אומנותית יוצרים תחושה של אווירת שוק מרהיבה וצבעונית,  לצד הסדר הייחודי בו בחרה האמנית להציג את מרכיבי התמונה.


אווה לנסקה, מגדל פרישמן תל אביב  ,Eva Lanska, Shuk Hapishpishim

אווה לנסקה, מגדל פרישמן תל אביב  ,Eva Lanska, Shuk Hapishpishim


אודות אווה לנסקה עם רקע חינוכי עשיר מצרפת, אווה הפכה לכוח המניע בסצנת האמנות הלונדונית מאז שעברה מצרפת ללונדון. שיתופי הפעולה שלה משתרעים על פני בתי מכירות פומביות יוקרתיים כמו,Sotheby's, Christie's -Art-curial  תוך שימת דגש על תפקידה המשפיע.  

יתר כן, אווה היא דמות פעילה באירועי אמנות מובילים, כולל ארט באזל מיאמי ויריד Frieze ומציגה את מעורבותה העמוקה במפגשים המרכזיים של עולם האמנות. ומעגלי גלריית הסרפנטין מדגישה את BFAMI חברותה בארגונים מוערכים כגון  מחויבותה ותרומתה לאמנויות. פרסומים במגזינים מובילים בעולם כגון : Forbes Usa, vanity fair, Variety magazine, Tatler UK ועוד, ציינו את ההשפעה של אווה, והציגו אותה בזכות הגישה החדשנית שלה וטעמה הייחודי באיסוף אמנות. האירועים והתערוכות של אווה לנקה מושכים את תשומת הלב של האליטה של תעשיית האמנות, כולל אספני אמנות ידועים ודמויות משפיעות כמו ג'יי ג'ופלינג, ז'אן-דיוויד מאלט, דירק גויר, הנסיכה קרוליין מוראט, לורנצו קווין, אוטה הנרייט אוהובן, הלן מולינארי והיקארי יוקויאמה. השפעתה חורגת מעבר לאוצרות ולאיסוף, שכן היא תורמת באופן פעיל לדיאלוג ולפיתוח בתוך קהילת האמנות. הגישה החדשנית של אווה לנסקה לווידאו ארט והעין החדה שלה ליצירות אמנות יוצאות דופן הפכו אותה לדמות מוערכת, המעצבת ומעניקה השראה ללא הרף לנוף האמנותי.    


התערוכה מוצגת במרחב הקרקע במגדל פרישמן 46  תל אביב 

ימים ושעות פתיחה  א'  - ה' 9:00 - 18:00 וביום ו' 9:00-15:00 

הכניסה ללא עלות 

www.evalanska.com