נעילה: שבת, 27.7.24

  אור סגל: "את מתקרבת להתמזגות של דרך" 

תערוכה וספר אמנית

אור סגל בגלריה מאיה

אור סגל בגלריה מאיה

"בגן ארבל, רון כעס כששיחקתי עם מיה, כי איך נתחתן אם אנחנו לא ביחד כל הזמן? אם ככה, עניתי, איך נתחתן אם אנחנו  רבים כבר עכשיו?"   בסופו של חודש הגאווה הכי מורכב שידענו ככל הנראה, נפתחת תערוכת היחידה של אור סגל, "את מתקרבת להתמזגות של דרך."

התערוכה היא תוצר של פרויקט העוסק במשיכה, אהבת נשים ואהבה גאה בגילאי ילדוּת. זהו מחקר חזותי וטקסטואלי המביט על רגשות של כאב ובלבול לצד המון הומור והתרפקות על מה שנותר מילדוּת שהייתה ועברה. סגל מייצרת בעזרת עבודות עיפרון עדינות ומלאות צבע, נרטיבים בעלי אופי אנימטיבי וקולנועי באופיים.
התמרורים, הבתים והשלוליות מקבלים משמעות סימבולית והעבודות מלאות בחלקים חסרים ובטעויות פרוידיאניות קטנות. כל דבר נראה מעט כמו משהו אחר. במקביל לתערוכה יוצא בהוצאת "ברחש" ובסיוע גלריה מאיה ומימון המונים, ספר אמנית המציג את המחקר באופן מלא. "הספר מקפל בתוכו פרויקט מחקרי, קומדיה רומנטית גאה, רומן חניכה וספר מסע, במינונים זעירים הומאופתיים." (מרית בן ישראל, מתוך אחרית הדבר). 

אור סגל, אמנית, מאיירת ומעצבת. בוגרת בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב. זוכרת מלגת קרן הגר ברקת. זוהי תערוכת היחיד השלישית שלה. עבודותיה נוגעות בנושאים חברתיים דרך מסננת של שפה נאיבית וילדית המשלבת מלנכוליה עם נגיעה של הומור. חיה ופועלת מתל אביב.


אברהם קריצמן: "גבהים" 

אוצרות: טמיר חן

Abraham Kritzman, Quicksilver and Tray, 2023, oil on wood, 90x70 cm. Photo- Elad Sarig

Abraham Kritzman, Quicksilver and Tray, 2023, oil on wood, 90x70 cm. Photo- Elad Sarig

 

בתערוכת היחיד ׳גבהים׳, יציג אברהם קריצמן סדרה חדשה של ציורי שמן, פסלי חימר ומיצב ציורים לבן על לוחות אלומיניום. סדרת ציורי השמן אשר נוצרו בשנת 2023 מהווים נקודת התחלה, מעין ״עבודות מקור״ המהוות השראה לשאר העבודות בתערוכה. בציורים מתוארים נופים, דמויות וחפצים המשולבים יחדיו לתוך מרחב מיתי חסר זמן, התלוי בין אמת לבדיה, בין חלום לסיוט. אל מול ציורים אלה, ניצבים במרכז החלל פסלי חימר עבים, בגדלי טורסו אנושי, ועל גבם מוטבע רישום כחול. במעבר בין הטכניקות השונות בתערוכה פועמת גישה ציורית מרובדת המשתמשת בחומר ובצבע. חיפוש אחר מציאות טקטילית הנמצאת בפני השטח הפיזיים, ותנועה חמה שעולה מהמעמקים לגבהים הרחוקים. 

אברהם קריצמן, נ. 1983, אמן, חי ועובד בתל אביב ובלונדון. מלמד במחלקה לאמנות בבצלאל, במחלקה לאמנות - השלוחה החרדית של בצלאל ובתוכנית לתואר שני בתקשורת חזותית בצלאל. חבר ואוצר בגלריה ברבור, ירושלים. בוגר תואר שני (MA) במחלקה לציור ב-Royal College of Art, לונדון; בוגר תואר ראשון בהצטיינות במחלקה לאמנות בבצלאל, ירושלים. קריצמן זוכה פרס ציון לשבח בהוראה תשפ"ב, בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב ירושלים; פרס רפפורט לרכישת עבודות חדשות עבור אוסף מוזיאון תל אביב; פרס משרד התרבות לאמן צעיר לשנת 2017; מלגת קרן קלור ובצלאל ללימודי תואר שני ב-Royal College of Arts, לונדון; פרס RCA ,Villiers David Travel Award, לונדון; מלגות הצטיינות מהמחלקה לאמנות ומהמחלקה להסטוריה ותיאוריה בבצלאל, ירושלים; פרס שטרוק להדפס; פרס איילין קופר; ומלגת ליג'יי לוין לאמנות.  


חיבוקים ונשיקות


אלון קדם: "מי בפנים מי בחוץ"  - קיר אמן

ראש במים, 2024, שמן על יוטה על עץ, 182על102 סמ

ראש במים, 2024, שמן על יוטה על עץ, 182X102 סמ

גלריה מאיה גאה להציג קיר אמן של אלון קדם, הכולל ציורים חדשים שהם חלק מגוף עבודות חדש ומתהווה. הם מצוירים על גבי בד יוטה גס, המאפשר צלילה לתוך פני השטח הציוריים. באחד הציורים, פורטרט, פני הדמות / מסיכה מתאחדים עם פני השטח של הציור ומשתקפים בחציים דרך מים, המסמלים עבור קדם מרחב ביניים גופני, מנטאלי, אך גם חומרי וציורי, המעוות ומשנה את מראית הדברים. כך גם בציור נוסף, גדול ממדים, בו נראית סירה שעל סיפונה גלריה של דמויות צבעוניות, החותרת בנחישות ספק רומנטית ספק נאיבית, אל עבר עתיד לא נודע. 

אלון קדם, נ.1982, חי ועובד בירושלים, בוגר תואר ראשון ושני מהמחלקה לאמנות בצלאל, הציג מספר תערוכות יחיד בארץ ובחו"ל, ביניהן לאחרונה "כאן זה שם", בגלריה חזי כהן, 2022, ו"מרחב מעבר", בגלריה ברבור. כמו כן הציג במספר רב של תערוכות קבוצתיות בארץ ובחו"ל, ביניהן " ציור למשל", במוזיאון פתח תקוה, Fake news Fake Truth" ,2016", במוזיאון חיפה לאמנות, ו"כל הימים כל הימים", אשר נפתחת בימים אלה במוזיאון רמת גן לאמנות. קדם זכה במספר פרסים על פועלו, ביניהם פרס מוזס לציור 2012, והשתתפות בספר 100Painters of Tomorrow , בהוצאת Thames&Hudson, ועבודותיו נמצאות באוספים פרטיים רבים בארץ ובחו"ל, וכמו כן באוספים ציבוריים כגון אוסף מוזיאון ישראל, מוזיאון תל אביב,אוסף הכנסת ועוד.  

ליטל שרוני: לידה פרקטלית גלריה מאיה


גלריה מאיה 
שביל המרץ 2, קומה 2 קריית המלאכה, תל אביב-יפו
 mayagallery.tlv@gmail.com 
ימים ד',ה' 12:00-18:00
ימי ו'-ש' 11:00-14:00


גלריה מאיה הינה עמותה ציבורית (מלכ"ר) הפועלת ללא כוונת רווח המוקדשת לתמיכה באמנים ובאמניות בתחילת דרכם על-ידי מתן מקום ראוי ומכובד להצגת עבודותיהם והוצאת קטלוגים; להצגת אמנים ואמניות מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית; לדיאלוג בין-דורי: אמנים ואמניות מדורות שונים דרך תערוכות קבוצתיות ומשותפות; למתן במה לאמנים ולאמניות שכבר לא בין החיים ולקיום לאירועי תרבות, מחול ומוזיקה, שיחי גלריה, הרצאות ופתיחות חגיגיות.