אוצר: אבשלום סולימן 
שיח גלריה: יום שישי 28.6.24 בשעה 12:00
נעילה   13.7.24 


גלריה P8 מציגים: חגית אונמני רובינשטיין ויואב אפרתי  |  זוג יוונים


תערוכתם הזוגית החדשה של יואב אפרתי וחגית אונמני רובינשטיין היא, כשמה, תערוכה זוגית, וגם תערוכה על פיצול ועל מפגש. אפרתי ורובינשטיין הם חברים וותיקים, וכמו צמדי אמנים-חברים אחרים הם דווקא בעלי אופי, עניין ומיקוד אנרגטי שונים מאוד זה מזה, לפחות במבט ראשון. התערוכה שיצרו נשענת על הדינמיקה הפנימית שמייצר השוני הזה, ועל התפיסת המשותפת של התערוכה כאירוע פתוח. המפגש המתוכנן-למחצה, הנותר ללא הכרעה עד להקמת התערוכה, מרמז על אי-הכרעה בין שתי תפיסות עולם בסיסיות, או 'מקורות השראה' המזינים את האמנות של כל אחד.ת מהם, בהתאם.

אפרתי מציג בתערוכה רישומים על ניירות קטני מידות ועבודת קיר. בהתאם לעיקרון הספונטנית לפיו הוא עובד, ניתן לומר ש"הצייר הוא האירוע". הדימויים של אפרתי ושפתו המזוהה קשורים במורשת של הפסיכואנליזה ושל האמן כ'מבצע' של המצב הילדי. הדמויות וההתרחשויות שהוא דולה מתוך מאגר פנימי ויוצר במקום מגיבים להצבת העבודות של חברתו לתערוכה, וייקבעו אחרי שכתיבת שורות אלה תסתיים. במובן מסוים, ולפני שהתערוכה נוצרה כאירוע בחלל ממשי, ניתן לחשוב על מה שייצר אפרתי כעל התרחשות בתוך 'הגן' שתיצור רובינשטיין.

שני עקרונות בסיסיים מבנים את עבודותיה של חגית אונמני רובינשטיין: יחסי אור-צבע-חלל, ודינמיקה של הפכים דואליים. בתערוכה הנוכחית היא מציגה ציור על מצעים שונים, וידיאו, ועבודות נייר ובד בהצבה תלוית מקום. בכולן, הגישה לצבע חושבת אור: אחדים מהציורים יוצרים ייצוג אשלייתי של אור הבוקע מן הבד, אחדים מאפשרים לאור הטבעי לחדור מבעד לבד, ועבודות אחרות – כמו מגזרות הנייר או רצועות הג'ינס התפורות – מוצבות כך שהן משמשות כמשטחים מחזירי אור, המטילים הילות עדינות של אור צבעוני על קירות הגלריה. סדרת צלבי העץ המצוירים נראית כמו חריגה מהקו הלא-פיגורטיבי של שאר העבודות, וכחזרה מפתיעה לציור-פיסול פיגורטיבי מבוסס צילום.



P8 גלריה לאמנות עכשווית | P8 Contemporary Art Gallery 
רחוב הפטיש 1 תל אביב | HaPatish st. Tel Aviv  www.p8gallery.net www.facebook.com/P8ArtGallery 050-5543485
רביעי, חמישי 16:00-20:00 Wed   שישי, שבת 10:00-14:00 Fri, Sat