אוצר : רותי שגיא

נעילה: 3.8.2024


רויטל לסיק, גלריה קוביה

רויטל לסיק, גלריה קוביה


רויטל לסיק, אמנית רב-תחומית, מציגה בתערוכתה יצירות בטכניקות מגוונות: רישום בגרפיט, ציור בדיו ואקריליק, אנימציה ופיסול בחומרים שונים. היקום של לסיק הוא מרחב פנטסטי שנמצא בדיאלוג מתמיד עם המציאות. עולמה הפרטי אינו מנותק מהסובב אותה, הוא מהדהד את האלימות הקשה שמקיפה אותנו, את הביטחון המעורער בשגרת החיים בארץ ובעולם בכלל.


רויטל לסיק, גלריה קוביה

רויטל לסיק, גלריה קוביה


בתערוכה רישום המתאר האנשה של אילן שקליפתו גסה ומקומטת, 'אילן יחסים' בעולם של פנטזיה, שורשיו גדלים במים והוא מהווה בית גידול ליצורים שונים. ברישום נבנית פנטזיה עם דמויות של בעלי חיים ומתוך הדמויות וביניהן, בולטת דמות נשית שביכולתה לשלוט בכאוס הסובב אותה. רישומים אלו הם מעיין אינוונטר של חלק מהדימויים שחוזרים בעבודותיה של האמנית ובודק את היחסים ביניהם. יחסים של ניגודים בין מעלה ומטה, בין גדול וקטן, בין קווים דקים וכמעט שקופים, לחריטה קשה עד כדי שריטת הנייר.



רויטל לסיק, גלריה קוביה

רויטל לסיק, גלריה קוביה


בפינות אחרות בחלל בוראת האמנית זוחלים בטכניקות נוספות, במיצב ציורי, כתבליט עץ ובאנימציה. הזוחל, חיה שאינה מוגדרת לחלוטין בעלת מופע משתנה. לעיתים היא מיכל, בו אפשר להבחין את מה שספגה לתוכה, ולעיתים היא מתרוקנת ונשאר רק השלד, היא מבוגרת ואפילו עתיקה. 

מבין הזוחלים בולטת בתערוכה הלטאה בזכות תכונותיה המיוחדות. היא מסוגלת להישאר ללא תנועה לזמן רב, לצורכי הגנה או טרף. לפי המסורת האינדיאנית, הלטאה נראית כישנה ומלמדת אותנו להביט ולראות את הצל העוקב אחרינו, לשים לב לחלומות, לחזיונות ולסמלים שמופיעים בהם. לא ברור מי בחרה במי, לסיק בחרה את הלטאה או הלטאה בחרה באמנית. מה שבטוח, ששתיהן מבטאות את הקושי והמודעות להתמודד עם חלקים מהמציאות ומכוונות להתבוננות פנימית.



רויטל לסיק, גלריה קוביה

רויטל לסיק, גלריה קוביה




גלריה קוביה 6 

שביל המרץ 6 תל אביב

 שעות פתיחה: א, ד, שבת 14:00- 11:00

052-8939150  רויטל לסיק 

אתר: https://hacubia.co.il/