ענת רוזנסון בן-חור: "תחנת עגינה"אוצרת: מיכל שכנאי

"הנביעה של סלמקיס – גן הפסלים"תערוכה קבוצתית בהשתתפות:אהרון אדני, עדן יונה, מורן לי יקיר, שיר כהן, אהוד פקר, אלדר קריינר, עמי רביב, רונן רז. אוצר: עידו כהן 
נעילה: שבת, 14.9.24


ענת רוזנסון בן-חור "תחנת עגינה"

 אוצרת: מיכל שכנאי

ענת רוזנסון בן חור, 7 קמ קו אווירי, 2024, אקריליק ושמן על בד. סריקה- סטודיו שוקי קוק

ענת רוזנסון בן חור, 7 קמ קו אווירי, 2024, אקריליק ושמן על בד. 

סריקה- סטודיו שוקי קוק


ענת רוזנסון בן־חור היא ציירת, ילידת ירושלים, שחיה ויוצרת במושב נטור ברמת הגולן. עבודותיה רחבות היריעה, עתירות הצבע והדגמים, מתארות סצנות שונות מחיי היומיום המשלבות מציאות ודמיון. ביד מיומנת היא נעה ביצירותיה בין מרחבי פנים וחוץ, בין הבית לבין הטבע והנוף, ורוקמת התרחשויות חדשות. תחת מעטה של יופי וקישוט  עולות בציוריה שאלות אנושיות, קונפליקטים וכאב.

בתערוכה זו מציגה ענת רוזנסון בן־חור ציורים המייצגים מעגלים שונים בחייה: הסטודיו, הבית, חפצי יומיום, נופים ובני משפחה, הנשזרים בציוריה בסדר חדש. נופי רמת הגולן הנשקפים מחלון הסטודיו או מטיוליה במרחב הפתוח, שוטפים את ציוריה. השילוב המטריד בין פסטורליה ואיום משתקף היטב בעבודות - המקום היפהפה שבו היא גרה הפך לאזור גבול הנתון תחת איום מתמיד.


ענת רוזנסון בן חור, תחנת עגינה, 2024, אקריליק על בד. סריקה- סטודיו שוקי קוק

         ענת רוזנסון בן חור, תחנת עגינה, 2024, אקריליק על בד. 

סריקה- סטודיו שוקי קוק


הפאטרנים המופיעים רבות בעבודותיה של רוזנסון בן־חור שאובים מתוך העולמות הביתיים של דגמי טקסטיל או טפטים, ובאמצעותם היא בונה את הנוף. כמו גריד שאוחז בכל חלקי הציור כדי שלא יתפרק - הדגמים חוסמים את האופק, משטיחים את העומק וממלאים את החלל הריק. הם משמשים עבורה כהסוואה, הרחקה, תעתוע של יופי מפתה וצבעוניות עשירה. המשחק בין הפרספקטיבות השונות, ובין יצירת עומק לבין השטחה, הם המאפיינים העיקריים של השפה הציורית שלה. כמו שטיחים השזורים בחוטי הנרטיב האישי, הביתי ולעיתים גם הלאומי, נטווּ עבודותיה באמצעות סינתזה של ציור, צורה וצבע. במבטה הנשי, ענת רוזנסון בן-חור מתבוננת, מפרקת לגורמים, מעבדת ויוצרת דגמי חיים של המקום המורכב הזה.


ענת רוזנסון בן חור, סיגליות, 2022, אקריליק על בד. סריקה- סטודיו שוקי קוק

ענת רוזנסון בן חור, סיגליות, 2022, אקריליק על בד. 

סריקה- סטודיו שוקי קוק


ענת רוזנסון בן חור, נולדה ב-1979 בירושלים, כיום חיה ויוצרת ברמת הגולן. בוגרת תואר ראשון במחלקה לאמנות בצלאל ותואר שני באמנות ויצירה באוניברסיטת חיפה. מציגה בתערוכות בארץ ובחו"ל ומרצה במחלקה לאמנות במכללת תל חי.

חיבוקים ונשיקות


"הנביעה של סלמקיס – גן הפסלים"

תערוכה קבוצתית בהשתתפות:  אהרון אדני, עדן יונה, מורן לי יקיר, שיר כהן, אהוד פקר, אלדר קריינר, עמי רביב, רונן רז

אוצר: עידו כהן

רונן רז, ללא כותרת, 2022, כפפות עור וינטאג', מסגרת שנמצאה על ידי האמן. צילום- דדי אליאס

רונן רז, ללא כותרת, 2022, כפפות עור וינטאג', מסגרת שנמצאה על ידי האמן. צילום- דדי אליאס


לאחר שדחה את חיזוריה וליבה נשבר, זינקה הנימפה סלמקיס על הרמפרודיטוס יפה התואר כשטבל בבריכתה והתלפפה סביבו כנחש, מתפללת שייקשרו לנצח. תפילתה נענתה, והם התמזגו והפכו ליישות אחת אנדרוגנית. הרמפרודיטוס זעם וקילל את הנביעה, כך שכל הטובל בה יגזר עליו גורל זהה לשלו והוא יאבד "מַחֲצִית זַכְרוּתוֹ."


רונן רז, David's Toyota Delight, 2009, טסה של רכב מסוג טויטה, עור, שיער חזיר. Photo- Ronen Raz.

רונן רז, David's Toyota Delight, 2009, טסה של רכב מסוג טויטה, עור, שיער חזיר. Photo- Ronen Raz.


התערוכה הנביעה של סלמקיס: גן הפסלים מדמיינת את גן התענוגות והאכזבות של סלמקיס כגן פסלים, או לחלופין, מדמיינת גן פסלים שטבל בנביעה המקוללת. הפסלים המאכלסים אותו אינם פיגורטיביים אך מאוד גופניים; הם מגלמים את היופי והמלנכוליה שבקיום הקווירי ופתוחים למגוון רחב של הזדהויות.


שיר כהן, כיור, 2024, פתחי כיור ואריחי קרמיקה. צילום- שיר כהן

שיר כהן, כיור, 2024, פתחי כיור ואריחי קרמיקה. 

צילום- שיר כהן


Eldar Krainer, 4 EVA ’N EVA, 2023 3D print PLA, spray paint

Eldar Krainer, 4 EVA ’N EVA, 2023 3D print PLA, spray paint




גלריה מאיה

גלריה מאיה 
שביל המרץ 2, קומה 2 קריית המלאכה, תל אביב-יפו
mayagallery.tlv@gmail.com
ימים ד',ה' 12:00-18:00
ימי ו'-ש' 11:00-14:00


גלריה מאיה הינה עמותה ציבורית (מלכ"ר) הפועלת ללא כוונת רווח המוקדשת לתמיכה באמנים ובאמניות בתחילת דרכם על-ידי מתן מקום ראוי ומכובד להצגת עבודותיהם והוצאת קטלוגים; להצגת אמנים ואמניות מהפריפריה החברתית והגיאוגרפית; לדיאלוג בין-דורי: אמנים ואמניות מדורות שונים דרך תערוכות קבוצתיות ומשותפות; למתן במה לאמנים ולאמניות שכבר לא בין החיים ולקיום לאירועי תרבות, מחול ומוזיקה, שיחי גלריה, הרצאות ופתיחות חגיגיות.