אוצרת: אסתי בלסם

פתיחת התערוכה: 26.9.2024 יום חמישי בשעה 19:00 נעילת התערוכה : 19.10.2024

תומר נתנאל, רוחות, 06, צילום: שי אלפיה

תומר נתנאל לוי, רוחות 06, 

צילום: שי אלפיה


בתערוכת היחיד הראשונה שלו בגלריה שלוש מתמקד תומר נתנאל לוי בחיפוש אחר מופע גשמי לביטויו של המטאפיזי ומבקש להנכיח את הבלתי נראה באמצעות עבודות ייחודיות מפלדה. 

בסדרת הפסלים המוצגת תופס לוי את ''רוחות'' התקופה והופך אותן לאובייקטים המתקיימים בטווח שבין האבסטרקטי לשימושי. יצירותיו, דמויות פסאודו-ארכיטיפיות, המתיכות יחדיו עולמות השפעה מגוונים - החל בממצאים ארכיאולוגיים, דרך משל העיוורים" של ברויגל, סרטי אנימציה ועד פיסול עכשווי.  

תומר נתנאל, רוחות 03, צילום: שי אלפיה


תומר נתנאל לוי, רוחות 03, 

צילום: שי אלפיה


תערוכה זו היא תולדה של חקירה צורנית וטכניקה שפיתח לוי, המספקת אסתטיקה חדשה, ואשר מאפשרת לו לצקת מאפיינים ייחודיים וזהויות שונות לכל אחד מהפסלים המוצגים. קומפוזיציות פיגורטיביות משובשות מרכיבות פסלים אשר הופכים מאובייקטים נייחים לכאלה המצויים בתנועה מתמדת בין עבר לעתיד ומאפשרים הצצה אל רגעים שקפאו בהם הפיח האמן רוח בפלדה.

באמצעות האנשת הפסלים ורמיזה על מערכות היחסים המתקיימות ביניהם, או לחלופין, על תהליך של התפרקות ושינוי, מבקש לוי להפנות זרקור המערער על יסודות הבחירה החופשית והתנהלותו של הפרט בחברה. 

בניגוד לתכונות החומר התעשייתי הנתפס כקשה ומוחלט, עבודותיו של לוי מצליחות לעורר אמפתיה ועדינות כמעט אנושית שבכוחן להציף את תחושות חוסר הביטחון והארעיות המרחפות מעלינו ובה בעת להעניק קרקע פורייה לפענוח המסתורין הטמון במושג "רוחות".

תומר נתנאל, רוחות 02, צילום: שי אלפיה

תומר נתנאל לוי, רוחות 02, 

צילום: שי אלפיה


תומר נתנאל לוי (נ. 1987, חיפה) הוא אמן, מעצב ואוצר, חי ופועל בתל אביב - יפו.
לוי מעצב ויוצר בידיו פריטים ורהיטים הנושאים נרטיב היסטורי או חומרי. באמצעות מתיחת הגבולות של מלאכות שונות, הוא חוקר ומבקר היבטים אישיים וקולקטיביים ומרחיב את השיח על קראפט ועיצוב מקומי, תוך שימוש בעיצוב ככלי לביטוי אישי, ביקורתי וחברתי. 

בשנת 2014, הקים סטודיו עצמאי המתמקד ביצירת אובייקטים יחידניים או במהדורות מוגבלות בהזמנה אישית עבור קהל ישראלי ובינלאומי. בשנת 2022 ייסד יחד עם בת זוגו, האמנית שי אלפיה, את דירת הגלריה SALT ביפו העתיקה, במטרה לנסח שפה אסתטית עכשווית מקורית תוך העלאת המודעות למגמות שונות, ההיסטוריה של העיצוב, וניסוח חשיבה ביקורתית המשולבת בפריטים למרחב ביתי וציבורי. עבודותיו נמצאות באוספים פרטיים מגוונים בארץ ובעולם. 

לוי בעל תואר ראשון בעיצוב מהמכון הטכנולוגי חולון. עם סיום לימודיו הציג את תערוכת היחיד ״בקסטייג׳״ שעסקה בנושא האנשה של אובייקטים עיצוביים ועוררה עניין רב. לאחר מכן נסע לאיטליה ויצר מהדורת כסאות מוגבלת אשר זכתה להצלחה וכך נחשף לשדה אספנות העיצוב העולמי. תערוכת היחיד השנייה שלו "פֵטיש" פתחה את טרמינל העיצוב בבת-ים בשנת 2020 , מיד לאחריה אצר את התערוכה המסחרית הראשונה לאספנות עיצוב מקומית בהשתתפות 25 אמנים-מעצבים ישראלים. 

הפתיחה ביום חמישי 26.09.24 בשעה 19:00 התערוכה מתקיימת במקביל לשתי תערוכות יחיד נוספות המוצגות בגלריה:
'' אסף רהט – פרש בודד ''
'' תמה גורן – דויד מצייר ילדים ''


תומר נתנאל לוי, גלריה שלוש


גלריה שלוש, הצורפים 15, תל אביב
שעות פעילות הגלריה: 
שני – חמישי, 11:00-18:00
שישי – שבת 11:00-14:00
www.chelouchegallery.com