אוצרת: דרורית גור אריה | אוצרת משנה: מיכל שביט

נעילה: 24.8.2024

משתתפות: חנה מדר, רחל מיכאל, תלמה נבו, מרב סודאי, אורלי עמית, יפה קורנט, רותי רונן, ניצן ריבלין פלדמן, יהודית ריבקו

עוז זלוף, אי פיל לאב 2024, גלריה אחד העם 9, סמינר הקיבוצים

עוז זלוף, אי פיל לאב 2024, גלריה אחד העם 9, סמינר הקיבוצים


עוז זלוף מבנה חוליה בין שדה האמנות לעיסוק חברתי תרבותי. יצירתו מבוססת קהילה ו"אסתטיקת היחסיםRelational Aesthetics) ) תוך דגש על אינטראקציה בינו כאמן ויוצר לבין תמהיל אנושי של קהילה. 

בתערוכה מתמקד זלוף בתכנים של החמצה ומימוש של חלומות נעורים של נשים, אנטי-גיבורות בגיל השלישי החיות בשוליים הפריפריאליים של ישראל. כפעיל חברתי וכאיש חינוך ממייסדי "תנועת תרבות" - המורכבת מאמנים ואנשי תרבות הגרים ופועלים בפריפריה - הוא מלווה מזה מספר שנים קבוצת נשים בגיל השלישי מעפולה בתהליך עבודה ממושך, קרוב ורוחש. הוא מעמיד את הגוף המתבגר חשוף לעין ולמבט הפנימי והחיצוני. הוא מגלה בתהליך העבודה עם הנשים את העקבות שהזיכרון המיני, פחדים ובושה הניחו בגופן ובנפשן בעיר הקטנה. הסיפורים המושתקים המעידים לא פעם על בדידות והכחשה נחשפים בעדינות מבעד לנפש, מקבלים מקום ומגלים משהו מרוח של סביבה מקומית, שחסמה אותן שנים רבות.


עוז זלוף, אי פיל לאב 2024, גלריה אחד העם 9, סמינר הקיבוצים

עוז זלוף, אי פיל לאב 2024, גלריה אחד העם 9, סמינר הקיבוצים


זלוף המבקש בסרטו לחלץ חוויות תשוקה ובעיקר כמיהה לאהבה, מעלה שאלות אודות אינטימיות, זוגיות ומיניות מתוך שיחותיהן ומשחקן של הנשים מול המצלמה. הגופים המתבגרים שעתות הזמן ניכרים בהם עדיין מעידים על מאוויים עבור נשים, שמרבית חוויות בגרותן התקיימו לפני התעוררות שאלת הבעלות על הגוף הנשי של תנועת Me Too  ועליית הסדרה החושפנית "סקס והעיר הגדולה" ((Sex and the City בסוף שנות ה-90.

זלוף מייצר אמירה מרובת כיוונים של "הַראיה" -  מראה קבוצה של נשים פועלות, משתפות, מציגות ומחקות יצוגים שונים של מיניות. בסרט הנלווה של חנה מדר, מחברות הקבוצה, בהנחייתו של זלוף עולה מערכת היחסים החשופה של הנשים עם אימהותיהן ועם בנותיהן. פעולת ההַראיה של זלוף נגזרת מתוך אמונה בכוחה הטרנספורמטיבי של האמנות כפעולה שיש לה משמעות ערכית, בדומה למושג "נראות", אך בשונה ממנו, שכן נראות מכוונת אל ה'עצמי', ואילו הראיה מכוונת את המבט אל האחר. פעולת ההראיה מכוונת לחוויה מעצבת ומשמעותית בקרב האחר: להראות לאחר, להראות ולראות את האחר, להראות מתוך שאיפה אטופית ויצירת מציאות חברתית של תצוגה והכרה. יצירתו של זלוף בעלת הממד הווידוי חושפת הזדמנות של רגע, באור הזרקורים החברתי ומעלה חיות ותקווה.

שעות פתיחת הגלריה:  ראשון - חמישי 11:00-17:00 ; שישי - שבת 11:00-14:00
גלריה אחד העם 9, היא חלל התצוגה הרשמי של הפקולטה לאמנויות של מכללת סמינר הקיבוצים. 
אוצרת ראשית ומנהלת הגלריה: דרורית גור-אריה

לפרטים נוספים: רני שפי, גולדפינגר תקשורת, 054-4230612