פתיחה חגיגית : יום שלישי 15.10.2024 בשעה 20:00 


אניעם לאה דרעי "קפצה לה הארץ"

אוצרת: מאיה במברגר

אניעם דרעי, קפצה לה הארץ, 2024 צלם: דניאל חנוך

אניעם דרעי, קפצה לה הארץ, 2024 

צלם: דניאל חנוך

אניעם דרעי מציגה מיצב וידאו פיסולי המורכב מסדרה של עבודות וידאו ומקיר שנבנה מיציקות אדמה. נקודת המוצא לתערוכה היא " קפיצת הדרך" קיצור וקיפול של הזמן והמרחב בדרך נס כפי שמופיע במקורות היהודיים. בעבודה דרשנית משותפת של האמנית עם שותפותיה ליצירה, היא מפגישה את המילה עם גוף ועם חומר וכך מחלצת כוראוגרפיות ופרשנויות פיסוליות מתוך סיפורים. 

מיצב הוידאו במרכז התערוכה הוא מסך במידות אדם ועליו גוף לכוד בתוך חתך גאולוגי צר. הגריד בנוי מעגלת מתכת פשוטה על גלגלים, של מאפיות – כזו שאפשר להחליף בה בקלות תבנית אחת באחרת. על הקירות גוף דוחף עוד אדמה שדוחקת עוד גוף שדוחף אדמה.

אניעם דרעי, קפצה לה הארץ, 2024 צלם: דניאל חנוך

אניעם דרעי, קפצה לה הארץ, 2024 

צלם: דניאל חנוך

אחד ממקורות היצירה שמלווים את דרעי הוא המרחק בין החיים האמוניים לשדה האמנות העכשווית, מרחק שדרש במהלך הדרך תרגום משפה אחת לאחרת, והדחקה של שאלות פוליטיות על אדמת הארץ שלא יכלו לקבל תרגום לשפת הסף של השיח על אמנות עכשווית – שפה נחרצת, ביקורתית. ואז – קפצה לה הארץ, כפשוטה, והשתלטה על החלל. היא הצליחה לקפוץ, לאבד שליטה, ככל הנראה, כשהתפרקה לשכבות ואלו החלו לרקוד זו עם זו. המקורות עצמם מופיעים בתערוכה בתצורות שונות, שלובים בטקסט הקטלוג, מסודרים בארון הספרים שבחלל, וסביבם יערכו מפגשי קריאה ולימוד במהלך התערוכה. 

נעילה: 3.1.2025


רות פוירשטיין "חֲלוֹמַלְאֱלֹהִים" 

אוצר: אריאל הכהן / אוצרת ראשית: לי היא שולוב

רות פוירשטיין, האגם (פרט), 2018

רות פוירשטיין, האגם (פרט), 2018


בתערוכת יחיד ראשונה, מציגה רות פוירשטיין עבודות רישום בעיפרון ובפסטל. פוירשטיין, משוררת, חוקרת ספרות מיסטית ואמנית רב תחומית מציגה עבודות השואבות השראה ממיתולוגיה וכתבי קודש, ומצטטות אלמנטים מכל חדרי המוזיאון האנציקלופדי: מהאמנות הארכאית, הרנסנסית, הקבלית, הביזנטית, האפריקאית והדרום אמריקאית.

בגוף העבודה חֲלוֹמַלְאֱלֹהִים, המתמשך מ-2018 ועד היום, מופיעות דמויות אדם ובעלי חיים המצטופפות יחד במבנים מאורגנים על רקע נופים פנטסטיים. בעבודות מוצגות דמויות בהתפתחות - בשר התגבש על עצמותיהן הגרומות,  עור נמתח על פניהן והן הופכות לאנושיות יותר. לשפת גופן מלאת הסוד נוספו מחוות רגשיות המבטאות רוך ואינטימיות, ובפניהן ניכרים דאגה ועצב. תנועה זו ביצירתה של פוירשטיין, מייצוגי גוף ארכיטיפיים לעבר גוף ממשי ומיוסר, ניתנת לקריאה ביחס ישיר לתקופתנו: כשאירועים בקנה מידה מיתי ותנ״כי מתגשמים לנגד עינינו וגופנו מצוי בסכנה, כל רבדי המציאות נחווים באופן מוחשי ביותר – דרך בשר ודם.

רות פוירשטיין, עירוּחַ, 2024

רות פוירשטיין, עירוּחַ, 2024


בסדרת רישומים עדינה ומלאת פרטים פוירשטיין מהדהדת מצב קיומי של דאגה (Care); זהו מצב נפשי של צער עמוק, שכמו נושא את כאב העולם על גבו. אך ככזה, המבט שלה אינו טובע בעצמו וביגונו, אלא מופנה החוצה בפיכחון ובחמלה אל הסובלים, בכמיהה לריפוי (Cure). בכך, הוא גם מחזיק עבורם בחרדת קודש אמונה עתיקה שעוד ניתן לתקן – שיש אפשרות לגאולה. 

אירוע בתערוכה :  יום רביעי ה 6 בנובמבר בשעה 20:00   

ערב השקה ל״ספר שכחה וגאולה״ מאת רות פוירשטיין, הוצאת ׳בלימה׳. 

נעילה: 8.11.2024


סדנאות האמנים, ירושלים  רחוב האומן26, ירושלים

 www.artiststudiosjlm.org 

שעות פתיחה: שני, שלישי וחמישי 10:00 – 16:00  

רביעי 10:00 – 20:00, שישי 10:00 – 14:00 

שעות הפתיחה בחג:  

חג סוכות 16-17.10.24 סגור / חול המועד סוכות פתוח כרגיל

חג שמיני עצרת 23-24.10.24 סגור